Alhamdulillah direzekikan lagi

Lama tak menulis ni, rasa kekok dan agak blur. Haha. Padan muka. Siapa suruh malas. 

Sebenarnya selain malas, saya sedikit sibuk dengan kehidupan sebenar dan saya baru sahaja habis fasa mabuk. 

Gambar ihsan Google. Frust betul tak jumpa filem ultrsound.

Ya, alhamdulillah saya diberi rezeki untuk mengandung lagi setelah usia Nuh hampir 3 tahun. 

Alahan kali ini lebih kurang seperti sebelum ini, cumanya lebih awal. Seawal 6 ke 7 minggu, saya dah mula tak boleh bau masakan sedang di masak. Dah myla muntah, walaupun tak seteruk dulu.

Sampaikan saya ambil keputusan untuk stop semua online business dan ambil cuti panjang. Cewah. Sekurang kurangnya sampai alahan hilang. 

Syukur, saya masih boleh ke pejabat untuk bertugas macam biasa walaupun bila tiba sahaja waktu petang, perut mula tak selesa. Tapi saya gagahkan juga untuk cuba buat kerja pejabat. 

Malas tu tak perlu cerita. Rumah memang super berserabut. Alhamdulillah Allah kurniakan suami yang memahami. Walaupun suami pun tak begitu rajin, tapi alhamdulillah rumah masih bersih dan tidak berkulat. Hehe. 

Alhamdulillah hari ni saya dah boleh mula memasak, dan sekarang PKP 2.0 di seluruh Malaysia, jadi pihak atasan minta saya kerja dari rumah sahaja. Memang heaven. 

Itu sahaja sedikit sebanyak update untuk rujukan saya di masa akan datang. Sebab kehamilan sebelum ini saya tidak catatkan pengalamannya di mana-mana dan saya yang memang mudah lupa ini, dah tak ingat pengalaman mengandungkan Nuh secara terperinci. Hehe.

Jadi dengan update ini sekurang-kurangnya membantu saya mengingati memori indah ini nanti.

You Might Also Like

4 comments

  1. Selamat Tante ilia atas berkah dari tuhan berupa kehamilan keduanya , semoga bunda dan dedek bayinya sehat selalu dan dilancarkan hingga proses kelahiran tiba. 🤲🤲🤲🤲🤲

    ReplyDelete